Η Δρ. Λιζ Μεσθεναίου στο 10th ANNIVERSARY ICSIMAT 2023

10th Anniversary ICSIMAT
Με επιτυχία ολοκλήρωσε τις εργασίες του το Διεθνές Συνέδριο για το Στρατηγικό Καινοτόμο Μάρκετινγκ και Τουρισμό 2023 στη Ζάκυνθο, στο οποίο προσκλήθηκε να λάβει μέρος η Δρ. Λιζ Μεσθεναίου της 50και Ελλάς, με ομιλία της για τον Ασημένιο Τουρισμό και τα προγράμματα Silver Guide και eSilver Tour της 50και Ελλάς.
Το συνέδριο, με τίτλο 10th Anniversary ICSIMAT (International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism), διήρκεσε από 22 έως 26 Σεπτεμβρίου και ανέλυσε θέματα που αφορούν επιτυχημένες πρακτικές οργανισμών και εταιριών, και θέματα που αφορούν το marketing τουριστικών προορισμών, προσφέροντας τη δυνατότητα σε ακαδημαϊκούς, κυβερνητικούς και επαγγελματίες του κλάδου, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, να αναπτύξουν νέες προοπτικές και εξελίξεις στους τομείς του μάρκετινγκ, των καινοτόμων τεχνολογιών και του τουρισμού. Οι συμμετέχοντες είχαν επίσης την ευκαιρία να συζητήσουν θέματα που επηρεάζουν τη μελλοντική κατεύθυνση της έρευνας και της πρακτικής μάρκετινγκ σε μια εποχή ψηφιακής και καινοτομίας.
Η κοινότητα ICSIMAT περιλαμβάνει παγκοσμίως γνωστούς μελετητές, μέλη ΔΕΠ, διδακτορικούς φοιτητές, ερευνητές και επαγγελματίες που δικτυώνονται και ανταλλάσσουν ερευνητικό έργο και διοργανικές συνεργασίες. Το συνέδριο αποτελεί το εφαλτήριο για την δικτύωση και συνεργασία ακαδημαϊκών και εκπροσώπων της βιομηχανίας για μελλοντικά έργα, ερευνητικές εφαρμογές, συνέργειες με εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης κ.α.


Θεματική του συνεδρίου
Στα πλαίσια των εργασιών του συνεδρίου, διεξήχθη συζήτηση με θέμα: Πρακτικές Οργανισμών και Εταιρειών. Οι ομιλητές καθώς και τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τις προκλήσεις, τις σύγχρονες τάσεις και τις προοπτικές στον τουρισμό και την φιλοξενία.
Μερικά από τα θέματα του συνεδρίου ήταν:
Marketing, Social Media Marketing, e-Branding and Brand Experience Management, Digital marketing, Marketing Analytics, Marketing Research, Services Marketing, Integrated Marketing Communications, Consumer Behaviour, New Product Design and Development, Sports Marketing, B2B and B2C Marketing, Pricing Strategies, Art and Cultural Marketing, Mobile Services, Gaming, Gamification and Augmented Reality, Location-based Services, Internet-of-Things, Heritage and Museum Management in the Digital Era, Cross-cultural marketing, Tourism and Destination Marketing, Eno-gastronomic Tourism, Event Tourism, Health Tourism, Transport Industry Marketing, Social Media, Experiential and Sensory Marketing, Customer Relationship Management and Social CRM, Collaborative Marketing, Safety Marketing, Economics of Business Strategy, Accounting Marketing, Global Business, Marketing Finance, Healthcare Management, Accounting Education, Skills and Competences, Higher Education, Retail Marketing, Sales Management, Public Relations and Crisis Management, E-commerce, Marketing Strategy, Sectoral Marketing, Safety Management and Marketing, Entrepreneurship.
Η ομιλία της κ. Μεσθεναίου
Πολύ συνοπτικά η ομιλία της κ. Μεσθεναίου περιστράφηκε στα εξής ζητήματα:
- Η περιορισμένη εστίαση στις αγορές που απευθύνονται σε ηλικιωμένους, όπως π.χ. στον τουρισμό.
- Ο διαγενεακός ανταγωνισμός για την εξουσία και την ιδιοκτησία – (Κικέρων)
- Η λανθασμένη πεποίθηση για την κακή υγεία και τις ικανότητες των ηλικιωμένων.
- Ορισμένα προβλήματα υγείας μετατίθενται σε μεγαλύτερες ηλικίες και άλλα εμφανίζονται σε μεγαλύτερες ηλικίες, όπως οι χρόνιες σωματικές και ψυχικές ασθένειες και αναπηρίες.
- Ενδείξεις μείωσης των χρόνιων παθήσεων σε σχέση με την τρίτη ηλικία. Οι καρκίνοι αυξάνονται.
- Οι ηλικιωμένοι τείνουν να δηλώνουν ότι είναι καλά, ακόμη και αν έχουν μια χρόνια πάθηση π.χ. κώφωση, καρδιοπάθεια, μυοσκελετικά προβλήματα.
- Αορατότητα των ηλικιωμένων, μειωμένη κοινωνική συμμετοχή π.χ. στην απασχόληση, αορατότητα στα ΜΜΕ, και στη διαφήμιση.
- Τα μέσα ενημέρωσης δεν γνωρίζουν απαραίτητα πολλά για τη γήρανση και πολλοί έχουν αρνητικές αντιλήψεις.
- Κατανοούν τις δικές τους και τις νεότερες γενιές, αλλά δεν καταβάλλουν προσπάθεια να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση στις μεγαλύτερες γενιές, που τυχαίνει να έχουν και διαθέσιμο εισόδημα και χρόνο.
- Πολλοί ηλικιωμένοι τα καταφέρνουν μια χαρά χωρίς τους διαφημιστές.
Λοιπές πληροφορίες
Εκτός της Δρ. Μεσθεναίου στο συνέδριο έλαβε μέρος με ομιλία της η καθηγήτρια Κλεοπάτρα Βελούτσου του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης στη Σκωτία, ειδική σε θέματα Branding.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με επισκέψεις σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους με την ιστορία, την κληρονομιά και τη ζωή του τόπου, μια ζωντανή εμπειρία για όλους στα πλαίσια του βιώσιμου τουρισμού.
Οι εργασίες που θα υποβάλουν οι συμμετέχοντες στο συνέδριο θα περάσουν από διαδικασία διπλής τυφλής αξιολόγησης και στη υνέχεια, όλες οι αποδεκτές εργασίες θα δημοσιευτούν στα πρακτικά του συνεδρίου, από τις εκδόσεις Springer.
Το συνέδριο ICSIMAT υλοποιείται υπό την αιγίδα 75 και πλέον φορέων της Ελλάδας και του εξωτερικού.




