LEAGE (2011-2013)
Ερευνητικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης που χρηματοδοτήθηκε από τον Οργανισμό Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Μέσων, Πολιτισμού και τον Οργανισμό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έργο πραγματοποιήθηκε από 1/1/11 έως τις 31/12/2013 και είχε ως στόχο τη δημιουργία εκπαιδευτικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών που αποσκοπούν στην ενδυνάμωση της σκέψης και στην καταπολέμηση της άνοιας των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας.
Η αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών στην εποχή της κρίσης είναι πολύ σημαντική. Οι νέες τεχνολογίες και η χρησιμοποίησή τους μπορούν πολλές φορές να διευκολύνουν τη ζωή μας και να μας στηρίξουν σε δύσκολες στιγμές. Η επικοινωνία με άλλους, η πληροφόρηση, η διευκόλυνση σε καθημερινές ασχολίες όπως τα ψώνια, τα ραντεβού οι πληρωμές είναι μόνο μερικά από αυτά. Μπορούν τα παιχνίδια να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μάθηση και την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες; Έρευνες επισημαίνουν πως όποιος δεν γνωρίζει τη χρήση των νέων τεχνολογιών κινδυνεύει από κοινωνικό αποκλεισμό και απομόνωση στο μέλλον.
Το Eurostat,αναφέρει πως το 2050, 30% του πληθυσμού την Ευρώπη θα είναι άνω των 65 ετών. Το 2010, μόνο το 17% των ευρωπαίων άνω των 65 έως 74 χρησιμοποιούσαν το ίντερνετ στην καθημερινότητά τους. Τα ποσοστά για την Ελλάδα είναι ακόμα πιο χαμηλά (περίπου 10%). Από την άλλη 63,8% των νέων έως 15 ετών χρησιμοποιούσαν τον υπολογιστή καθημερινά. Υπάρχει η γενική αποδοχή πως δεν υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας να ασχοληθούν με τους υπολογιστές και με αυτόν τον τρόπο να έρθουν πιο κοντά στη νέα γενιά και να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία.
Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα LEAGE (Learning Games for Older Europeans), έδωσε τη δυνατότητα σε εκατοντάδες «μεγάλα παιδιά» άνω των 65 ετών να αποκτήσουν πολιτισμικές γνώσεις και άλλες δεξιότητες (μαγειρικής και πρώτων βοηθειών) παίζοντας «σοβαρά παιχνίδια» με τη χρήση του KINEKT και της ψηφιακής τηλεόρασης. Η Ολλανδία, η Ελλάδα και η Ισπανία συμμετείχαν στο 2ετές αυτό πρόγραμμα δια βίου μάθησης και κοινωνικής ενσωμάτωσης.
Στη χώρα μας σε συνεργασία με τον Δήμο Ηλιούπολης και την επιστημονική εποπτεία της 50και Ελλάς άτομα άνω των 65 ετών ταξίδεψαν εικονικά στις 3 προαναφερθείσες χώρες, μαγείρεψαν τοπικές συνταγές και χόρεψαν χορούς και συγχρόνως εξάσκησαν το μυαλό και το σώμα τους! Το παιχνίδι αυτό (LEAGE) αναπτύχθηκε από τις τεχνικές εταιρείες μετά από έρευνα των ενδιαφερόντων και των ασχολιών των συμμετεχόντων.
«Κέρδισα πολλά και βελτίωσα πολύ τις γνώσεις μου. Το παιχνίδι ήταν διασκεδαστικό, μορφωτικό και κρατούσε το μυαλό μου σε εγρήγορση. Θα είχε ενδιαφέρον να το παίξω με τα εγγόνια μου!» αναφέρει ο κ.Σταμάτης 82 ετών.
«Έμαθα να χειρίζομαι τον αισθητήρα! Πήρα μεγάλη χαρά γιατί ενημερώθηκα καλύτερα για κάποιες φαρμακευτικές αγωγές και απέκτησα γνώσεις για άλλες χώρες και πόλεις! Μέχρι και η κοινωνική μου ζωή βελτιώθηκε από την επικοινωνία με τους νεότερους!» λέει η κ.Σοφία, ετών 66.
Η μάθηση μέσω των νέων τεχνολογιών και συγκεκριμένα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών έχει πολλαπλά οφέλη για τον συμμετέχοντα: εξάσκηση μνήμης, καλύτερη επικοινωνία με τις νεότερες γενιές, δημιουργική ενασχόληση κατά τον ελεύθερο χρόνο καθώς και εξοικείωση με άλλες νέες τεχνολογίες.
Οι φορείς που ανέλαβαν τη διεξαγωγή του έργου είναι: η EXODUS S.A. και 50και Ελλάς (Ελλάδα), Matia Instituto Gerontológico και VICOMTECH (Ισπανία), SMART HOMES και ANANZ (Ολλανδία), Centre for Social Informatics στο Πανεπιστήμιο της Λουμπλιάνα (Σλοβενία).
Αρχεία:
Στηρίξτε μας