Υγεία -> Yγεία και ποιότητα ζωής
Υγιής Γήρανση - Μια πρόκληση για την ΕυρώπηΟι ηλικιωμένοι που τρώνε υγιεινά, ζουν περισσότερα χρόνια
Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που ακολουθούν υγιεινή διατροφή, έχουν αυξημένη πιθανότητα να ζήσουν πιο πολύ, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που έρχεται να επιβεβαιώσει τη σημασία της σωστής διατροφής για το προσδόκιμο ζωής.
Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_23/12/2010_370065
Καλύτερα γεράματα με λίγο ποτό
Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ προστατεύει από καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια
http://www.advancehealth.gr/el/sections/32/articles/314-krasi-e-mpura
Η μετρημένη κατανάλωση αλκοόλ καταπολεμά άνοια - Αλτσχάιμερ
Οι ηλικιωμένοι άνω των 75 ετών που κάνουν ελαφρά έως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ (κρασιού, μπίρας κ.α.), έχουν μειωμένο κίνδυνο να εμφανίσουν συμπτώματα γεροντικής άνοιας και Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με νέα γερμανική επιστημονική έρευνα, αν και δεν φαίνεται να συμφωνούν όλοι οι ειδικοί για τα οφέλη από τις «ασφαλείς» δόσεις αλκοόλ.
Οι ερευνητές από διάφορους φορείς (Ιατρική Σχολή πανεπιστημίου Ανοβέρου, Τμήμα Ψυχιατρικής πανεπιστημίου Βόννης, Ιατρικό Κέντρο πανεπιστημίου Αμβούργου, πανεπιστήμιο Λειψίας, Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μονάχου), με επικεφαλής τον Ζίγκφριντ Βάϊερερ του Κεντρικού Ινστιτούτου Νοητικής Υγείας του Μανχάιμ, δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη (μετα-ανάλυση 23 δημοσιευμένων ερευνών πάνω στο ζήτημα διεθνώς) στο εξειδικευμένο περιοδικό για θέματα γήρανσης “Age and Ageing” της Oxford University Press.
Οι Γερμανοί επιστήμονες μελέτησαν 3.327 άτομα ηλικίας άνω των 75 ετών (με μέση ηλικία 80 ετών) επί χρονικό διάστημα τριών ετών. Οι ερευνητές συμπέραναν ότι η μακρόχρονη κατανάλωση αλκοόλ, ιδίως σε μεγάλες ποσότητες, βλάπτει τις νοητικές λειτουργίες και διευκολύνει την εκδήλωση της νευροεκφυλιστικής νόσου του εγκεφάλου, όμως αν η κατανάλωση είναι ήπια, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της νοητικής εκφύλισης. Συγκεκριμένα, υπολογίστηκε ότι η με μέτρο κατανάλωση αλκοόλ σχετίζεται με ένα, κατά μέσο όρο, μειωμένο κίνδυνο κατά 30% για άνοια και 40% για Αλτσχάιμερ, σε σχέση με όσους δεν πίνουν καθόλου.
Παραμένει πάντως ακόμα αβέβαιο αν όλα τα είδη αλκοόλ έχουν σχεδόν το ίδιο ευεργετικό αποτέλεσμα ή αν υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ κρασιού, μπίρας και λοιπών αλκοολούχων ποτών. Μερικές παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι κυρίως το κρασί φαίνεται να παρέχει τα περισσότερα οφέλη.
Πηγή: (ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Πόσο υγιείς είναι οι Ευρωπαίοι;
Παρότι οι Ευρωπαίοι ζουν περισσότερο και είναι πιο υγιείς, μπορούν να κάνουν περισσότερα για να προστατευτούν από τις δύο μεγαλύτερες αιτίες θανάτου — τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Ο υγιεινός και δραστήριος τρόπος ζωής βοηθά. Το κάπνισμα, η κακή διατροφή και η έλλειψη άσκησης είναι μερικοί από τους παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο ισχαιμικών καρδιοπαθειών, στις οποίες φραγμένες ή ασθενείς αρτηρίες δεν μεταφέρουν αρκετό αίμα στην καρδιά.
Από αυτές τις ασθένειες πεθαίνουν περισσότεροι άντρες παρά γυναίκες στην ΕΕ και το ποσοστό του πληθυσμού που πάσχει από αυτές ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των χωρών. Το 2004, η Ουγγαρία είχε το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από καρκίνο τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες. Η Γαλλία είχε το χαμηλότερο ποσοστό θανάτων από ισχαιμικές καρδιοπάθειες και στα δύο φύλα.
Περισσότερα>>
Περισσότερα>>
Ζούμε περισσότερο, αλλά χάσαμε την πρωτιά
Σύμφωνα με διαπιστώσεις του καθηγητή Δημήτρη Τριχόπουλου, οι Έλληνες παρόλο που ζουν περισσότερο εμφανίζουν λιγότερο προσδόκιμο ζωής σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους, όπως οι Ολλανδοί και Σκανδιναβοί αλλά και τους Ιάπωνες, οι οποίοι ζουν περισσότερα έτη.
Αυτό το γνωρίζατε;
Η 1η Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία.
Σύμφωνα με τα κριτήρια του Ο.Η.Ε., όταν το ποσοστό του πληθυσμού άνω των 65 χρόνων μιας χώρας είναι άνω του 7%, χαρακτηρίζεται γηρασμένη. Η Ελλάδα, με ποσοστό σήμερα άνω του 17,1% και προοπτικές για το άμεσο μέλλον, το 2020, να πλησιάζει το 24%, θεωρείται χώρα γηρασμένου πληθυσμού. Ταυτόχρονα, ο πληθυσμός από 0-14 ετών αριθμεί το 14%, που σημαίνει όχι μόνον ότι γερνάμε σαν χώρα, αλλά ότι μελλοντικά θα μειωθεί σημαντικά και ο πληθυσμός της.
Στην ιστοσελίδα http://health.in.gr/ilikiomenoi/ μπορείτε να βρείτε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για θέματα υγείας που αφορούν άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που ακολουθούν υγιεινή διατροφή, έχουν αυξημένη πιθανότητα να ζήσουν πιο πολύ, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που έρχεται να επιβεβαιώσει τη σημασία της σωστής διατροφής για το προσδόκιμο ζωής.
Στην ιστοσελίδα http://health.in.gr/ilikiomenoi/ μπορείτε να βρείτε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για θέματα υγείας που αφορούν άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που ακολουθούν υγιεινή διατροφή, έχουν αυξημένη πιθανότητα να ζήσουν πιο πολύ, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που έρχεται να επιβεβαιώσει τη σημασία της σωστής διατροφής για το προσδόκιμο ζωής.


Χάρτης της Σελίδας
Επικοινωνία με το 50και Ελλάς
Αρχική Σελίδα








